Dolina Białej Wody – Polana Biała Woda

Niedzielny poranek też okazał się słoneczny, choć wszystko wskazywało na to, że pogoda się psuje. Burze jednak dały szanse turystom i poczekały do późnych godzin popołudniowych.

Przekroczyliśmy granicę państwa w Jurgowie i dojechaliśmy do Łysej Polany, gdzie na parkingu zostawiliśmy samochód.

W Tatrach słowackich szlaki powyżej schronisk są zamknięte do 15 czerwca. W przypadku Doliny Biała Woda możemy dojść do leśniczówki na Polanie Biała Woda.

Z Łysej Polany wyruszyliśmy niebieskim szlakiem. Szeroka, najpierw asfaltowa, później szutrowa droga nadaje się na każdego rodzaju wózek i jej łagodny przebieg sprawia, że dziecko w każdym wieku nie powinno mieć problemów. Dodatkowo łagodne zejścia do rzeki sprawiają, że nasza wycieczka znacznie się wydłuża 🙂

Do połowy drogi szliśmy z babcią, ciocią, wujkiem i kuzynami. Było wesoło. Zatrzymaliśmy się przy wiacie turystycznej.

Do Polany Biała Woda dotarliśmy po 3 km marszu. Tu odpoczęliśmy pod wiatą i podziwialiśmy widoki na odsłaniające się szczyty Tatr Wysokich. Na polanie nie ma schroniska.

Wracaliśmy tą samą drogą. Zatrzymaliśmy się jeszcze w Bukowinie Tatrzańskiej na obiad i wróciliśmy do Krzeszowic. To był udany weekend!