Pustynia Błędowska

Pustynia Błędowska jest oddalona od Krzeszowic o niecałe 30 kilometrów – całkiem blisko. Do tej pory nie zabraliśmy jeszcze na nią dzieci. Warto dodać, że pustynia jest największym obszarem lotnych piasków w Polsce. Obszar pustyni jest objętym ochroną Natura 2000.

Tego dnia mżyło i było pochmurnie, ale to nas nie zniechęciło do wyjścia z domu. Jedziemy do Kluczy, parkujemy na Czubatce (382 m n.p.m.). Na szczycie znajduje się parking, wieża obserwacyjna służąca do ochrony okolicznych lasów przed pożarami oraz punkt widokowy. Przy punkcie widokowy jest kilka ławeczek, tablice informacyjne, tablica z opisaną panoramą. Dzisiaj niestety nic nie widać, nad pustynią unoszą się mgły.

Idziemy żółtym szlakiem przez las w stronę Pustyni. W lesie panuje jeszcze piękna złota jesień. Po kilkunastu minutach marszu naszym oczom ukazuje się pustynia. Dzieci są zdziwione, ale też bardzo im się podoba. Nigdy wcześniej nie były na pustyni i nie widziały takiej ilości piasku. Po piasku nie wędruje się wygodnie, ale udaje się nam przejść kawałek żółtym szlakiem oraz ścieżką dydaktyczną „Dolina Białej Przemszy”. Mijamy tablice opisująco Pustynie Błędowską. Na ławeczce, przy której znajduje się tablica informacyjna, robimy postój na jedzenie i picie. Tablica dotyczy fauny i flory występującej na pustyni. Dochodzimy również do platformy widokowej.Na terenie pustyni jest ich kilka.

Wracamy na azymut przez las. Dochodzimy do żółtego szlaku. Kiedy wchodzimy do samochodu, zaczyna padać deszcz. Udało się nam zrealizować wycieczkę bez ani jednej kropli deszczu.