Spacer pod Pochyłą i Romby w Rudawach Janowickich

Majówka w Rudawach Janowickich 29.04.2017 – 03.05.2017

Majówka w Rudawach Janowickich na trwałe zapisała się już w naszych corocznych kalendarzach. Jeździmy tu od kiedy się znamy. Kiedy nie mieliśmy jeszcze dzieci, byliśmy nastawieni głównie na wspinanie. Pokochaliśmy Rudawy od pierwszego spojrzenia – ta soczysta, wiosenna zieleń na tle zaśnieżonych Karkonoszy.

Kiedy nasz syn miał 2,5 miesiąca zabraliśmy go pierwszy raz pod przełęcz Karpnicką. Z tą różnicą, że teraz nie tylko się wspinamy, ale również odkrywamy z dziećmi inne bogactwa Rudaw, Karkonoszy i Gór Kaczawskich…

Spacer pod Pochyłą – 29.04.2017

Wyruszamy z Krzeszowic o 5 nad ranem. Dzieci jeszcze drzemią w samochodzie. O 9 jesteśmy w Janowicach Wielkich. Nocujemy w agroturystyce „Pod Zamkiem”. Lubimy to miejsce, kwatera jest usytuowana tuż przy lesie – wychodząc za ogrodzenie jest się już na szlaku. W dodatku właściciel pan Marian Bochynek – przewodnik sudecki, pilot wycieczek, grotołaz, podróżnik, alpinista, fotograf, krajoznawca… to skarbnica wiedzy. Zawsze służy pomocą i informacją, gdzie warto się wybrać. Nie raz korzystaliśmy z jego rad.

Wypakowujemy się i wyruszamy na szlak. Pogoda nie może się zdecydować, co chwilę pada, a zaraz potem przestaje. Dzieci cieszą się, że mogą pospacerować po lesie. Mijamy tablice edukacyjne o życiu mrówek w lesie oraz o lesie i jego funkcjach. Idziemy pod Pochyłą, nieznakowaną ścieżką. Pochyła usytuowana jest pod Zamkiem Bolczów. Po drodze zbieramy różne szyszki drzew iglastych. Dzieci poznają bogactwo lasu.

Po drodze zatrzymujemy się i rozpalamy małe ognisko. Pieczemy kiełbaski.

Przechodzimy jeszcze blisko skał Romby i wracamy do kwatery. Dzieci idą dzielnie same.