Turystyczna Rodzinka 2018

DZIENNICZEK WYPRAW RODZINNYCH 2018

KIM JESTEŚMY? CZYLI KILKA SŁÓW O NAS

Wydaje się jakby to było wczoraj. Pamiętam jak z wielkim brzuchem kończyłam dzienniczek wypraw 2017 i modliłam się, żeby zdążyć przed wyjściem naszego syna :). Minął już rok. Dla przypomnienia kilka słów o nas można przeczytać tutaj: O nas 2017. Co się zmieniło od tego czasu?

Przede wszystkim w połowie stycznia pojawił się 5 członek naszej rodziny – Ignaś. Szybko przypomnieliśmy sobie jak to jest z niemowlakiem :). W ruch poszła chusta tkana, którą Ignaś uwielbia, a potem nosidło ergonomiczne i nosidło turystyczne.

W roku 2018 byliśmy na dwóch zimowiskach: w marcu w Jurgowie i w okresie sylwestrowym w Wysowej Zdrój. W Jurgowie dzieci uczyły się jeździć na nartach zjazdowych z Tatą instruktorem. Mieliśmy szczęście, że zima w połowie marca jeszcze nie odpuściła. Udało się nawet pozjeżdżać na sankach.

W Wysowej zima nas zaskoczyła. Nigdzie w drodze do Wysowej nie było śniegu, a tu biało. Dzieci pierwszy raz założyły narty biegowe. Tymek szybko nauczył się jeździć i spodobało mu się. Julia z początku wolała lepić bałwana i zjeżdżać na sankach, ale wkrótce i ona zaczęła odczuwać przyjemność z jazdy na biegówkach.

W związku z tym, że nasze dzieci (Tymoteusz i Julia) od jakiegoś czasu chodzą po górach samodzielnie, postanowiliśmy kupić im Książeczki GOT PTTK. Jeśli była ku temu okazja, dzieci chętnie i z entuzjazmem wbijały do książeczek pieczątki. A…pochodziliśmy trochę po górach :). Z ważniejszych szczytów byliśmy na Śnieżniku, Policy, Śnieżce, Trzech Koronach, Wołku i Trojaku.

Musimy powiedzieć, że w ostatnim sezonie kilka wycieczek mocno utkwiło nam w pamięci. Głównie dlatego, że były trudne z różnych względów: dużego przewyższenia i długości wycieczki (Śnieżnik, Białe Stawy), nocnych powrotów (Polica/Hala Krupowa), trudnych warunków atmosferycznych (Śnieżka).

Jesteśmy zaskoczeni, ale i dumni, że nasze dzieci – Tymek i Julka – dali radę i pokochały chodzenie po górach. Ignaś głównie wtedy smacznie spał w chuście ;).

Odbyliśmy też kilka wycieczek rowerowych po naszej okolicy. Tymek rozjeździł się na rowerze i nabrał pewności siebie. Julia jeździła w foteliku rowerowym, ale i na rowerze z czterema kółkami. Ignaś smacznie spał w przyczepce rowerowej. Gmina Krzeszowice niestety nie ma ścieżek rowerowych, co znacznie utrudnia wycieczki. Mamy nadzieje, że wkrótce się to zmieni.

Dzieci nadal lubią się wspinać. Ignaś na razie się przygląda ;). Mieszkamy tak blisko skałek, że często wspinamy się  po pracy, przedszkolu. Do najbliższych skałek mamy około 8 kilometrów.

Staramy się uczulać dzieci na potrzeby przyrody i sposoby jej chronienia (parki narodowe, rezerwaty itp.). Lubimy poznawać historię danego regionu (muzea, skanseny).

Opisane tu wycieczki (data publikacji jest datą odbycia wycieczki), nie są naszymi wszystkimi odbytymi w 2018 roku ;).

W Puszczy Dulowskiej, do której mamy 6 kilometrów, zbieramy grzyby, jeździmy na rowerze, na biegówkach, spacerujemy. Często w tygodniu odwiedzamy dolinki podkrakowskie.

Jura Krakowsko-Częstochowska to rejon, w którym można uprawiać różne aktywności przez cały rok.

Lista wycieczek (chronologicznie):

1. Wycieczka do Centrum Edukacji Przyrodniczej TPN w Zakopanem – 17.03.2018, Opis TUTAJ
  2. Leśny Park Niespodzianek – 22.04.2018, Opis TUTAJ
  3. Wspinaczka na Niżnej Skale i spacer po uzdrowiskowych ścieżkach – 28.04.2018, Opis TUTAJ
  4. Wspinamy się i łowimy pstrągi – 29.04.2018, Opis TUTAJ
  13. Do Schroniska PTTK Strzecha Akademicka – 29.06.2018, Opis TUTAJ
  14. Zdobywamy Śnieżkę  – 30.06.2018, Opis TUTAJ
  15. W stronę Karpacza – 01.07.2018, Opis TUTAJ
  16. Zwiedzamy Skansen Etnograficzny we Wdzydach Kiszewskich  – 05.08.2018, Opis TUTAJ
  17. Zamek Bolczów i Strażnica – 16.08.2018, Opis TUTAJ
  18. Urwista i pętla rudawska – 17.08.2018, Opis TUTAJ
  19. Zdobywamy Wołek (876 m n.p.m) – 18.08.2018, Opis TUTAJ
  20. Wycieczka do Białych Stawów Kieżmarskich w Tatrach słowackich – 29.09.2018, Opis TUTAJ
  21. Jak to z Babiej Góry zrobiła się Polica – 6.10.2018, Opis TUTAJ
  22. Wycieczka do schroniska pod Szarotką (słow. Chata Plesnivec) w Tatrach Bielskich – 13.10.2018, Opis TUTAJ
  23. Pustynia Błędowska – 20.10.2018, Opis TUTAJ
  24. Wchodzimy na Trzy Korony – 10.11.2018, Opis TUTAJ
  25. Spacer na Grandeusa – 11.11.2018, Opis TUTAJ
  26. Pętla w Nielepicach, czyli dalszy ciąg świętowania 100-lecia odzyskania niepodległości przez Polskę – 12.11.2018, Opis TUTAJ